formats

Webcare stap 4: reageren op sociale media

De grootste uitdaging om als organisatie actief te zijn op sociale media is een korte reactiesnelheid en bepalen met welke tone-of-voice je reageert. Klanten verwachten op veel sociale media dat je direct reageert, dus je moet als bedrijf of overheidsorganisatie de achterkant goed op orde hebben, zodat een antwoord snel voor handen is. Kansen en

formats

Webcare stap 3: actief op sociale media

Eindelijk is het zover. Je hebt een online-communicatieplan, je weet wie de doelgroepen zijn en hoe je daarmee in contact wilt komen. Dit is hét moment dat je actief wordt op sociale media. Er is nog één klein probleem: er zijn namelijk honderden verschillende sociale media en je wilt jouw tijd en energie goed besteden.

formats

Kruip in de huid van uw doelgroep

Laatst zag ik op televisie een herhaling van de documentaire over de HEMA, waarin de CEO (Ronald van Zetten) in een van zijn lokale vestigingen loopt, omdat de vestiging een x aantal jaar bestaat. Hij ziet direct een paar schappen waarin de producten niet netjes staan en hij zet ze recht. Omdat hij weet dat

formats

Het draait om de content

Tot voor kort hadden alle grote bedrijven en overheidsorganisaties minimaal één marketing- en communicatieadviseur per afdeling/team. Dat was handig, omdat er veel gecommuniceerd moest worden zowel met betrokkenen bij een project als de (potentiële) klanten van een bedrijf. Tegenwoordig zie je dat er steeds meer wordt geautomatiseerd. Communicatieadviseurs zijn daardoor steeds meer coördinatoren van content. Diverse

Home Archive for category "Algemeen"