formats

Webcare stap 4: reageren op sociale media

De grootste uitdaging om als organisatie actief te zijn op sociale media is een korte reactiesnelheid en bepalen met welke tone-of-voice je reageert. Klanten verwachten op veel sociale media dat je direct reageert, dus je moet als bedrijf of overheidsorganisatie de achterkant goed op orde hebben, zodat een antwoord snel voor handen is. Kansen en

formats

Webcare stap 2: doelgroepen bepalen met persona’s

Als je actief met webcare aan de slag wilt is het handig om in kaart te brengen met wie je wilt communiceren. ‘Doelgroepen bepalen’ klinkt als iets zakelijks, dat een paar minuten duurt. Toch is het een onmisbare en belangrijke schakel bij het opzetten van webcare. Dit lukt het best met een persona. Hoe beter

formats

Webcare stap 1: online contentstrategie

Voordat je aan webcare kunt doen zal je eerst moeten bedenken hoe jouw bedrijf of organisatie zich wil profileren op de verschillende online media waar je uit kunt kiezen. Je moet dus bepalen welke boodschap je waar plaatst. Dit heet een contentstrategie en is vaak een afgeleide van of onderdeel in een marketingplan of communicatieplan.

formats

Wat is webcare?

In de tijd dat ik me bezig hou met sociale media en webcare kom ik steevast mensen tegen die niet goed begrijpen wat ik doe. Een standaard reactie is: “Dus je doet iets met Facebook en Twitter enzo? En krijg je daarvoor betaald?” Met een verbaasde blik in hun ogen staren ze me aan. De

formats

Het draait om de content

Tot voor kort hadden alle grote bedrijven en overheidsorganisaties minimaal één marketing- en communicatieadviseur per afdeling/team. Dat was handig, omdat er veel gecommuniceerd moest worden zowel met betrokkenen bij een project als de (potentiële) klanten van een bedrijf. Tegenwoordig zie je dat er steeds meer wordt geautomatiseerd. Communicatieadviseurs zijn daardoor steeds meer coördinatoren van content. Diverse

formats

Online zichtbaar worden

Als organisatie ben je bezig met je kerntaken: de core business. Marketing en communicatie zijn daaraan ondersteunend, maar zeer belangrijk. Daarbij krijg ik van verschillende opdrachtgevers te horen: “Leuk hoor, die sociale media, maar ik vind de interne communicatie en de standaard communicatiemiddelen op dit moment belangrijker.” De opdrachtgever bepaalt de prioriteit, maar ik probeer

formats

Kerstvideoboodschap

Bij Geluk Producties kunt u voor € 299,- uw eigen videoboodschap opnemen om uw klanten, zakenrelaties, of personeel prettige feestdagen toe te wensen. Zie hieronder een voorbeeld van hoe zo’n kerstvideoboodschap eruit kan zien: Ga naar de contactpagina om informatie aan te vragen over het opnemen van uw eigen videoboodschap.

Home Archive for category "Online"