
Webcare stap 4: reageren op sociale media
De grootste uitdaging om als organisatie actief te zijn op sociale media is een korte reactiesnelheid en bepalen met welke tone-of-voice je reageert. Klanten verwachten op veel sociale media dat je direct reageert, dus je moet als bedrijf of overheidsorganisatie de achterkant goed op orde hebben, zodat een antwoord snel voor handen is. Kansen en

Wat is webcare?
In de tijd dat ik me bezig hou met sociale media en webcare kom ik steevast mensen tegen die niet goed begrijpen wat ik doe. Een standaard reactie is: “Dus je doet iets met Facebook en Twitter enzo? En krijg je daarvoor betaald?” Met een verbaasde blik in hun ogen staren ze me aan. De

Het draait om de content
Tot voor kort hadden alle grote bedrijven en overheidsorganisaties minimaal één marketing- en communicatieadviseur per afdeling/team. Dat was handig, omdat er veel gecommuniceerd moest worden zowel met betrokkenen bij een project als de (potentiële) klanten van een bedrijf. Tegenwoordig zie je dat er steeds meer wordt geautomatiseerd. Communicatieadviseurs zijn daardoor steeds meer coördinatoren van content. Diverse
- 20 januari 2014
- Timgeluk
- Comments Off on Online zichtbaar worden
- Advies, Communicatie, Doen, Marketing, Online, Social media, Sociale media, Strategie, Uitvoering

Online zichtbaar worden
Als organisatie ben je bezig met je kerntaken: de core business. Marketing en communicatie zijn daaraan ondersteunend, maar zeer belangrijk. Daarbij krijg ik van verschillende opdrachtgevers te horen: “Leuk hoor, die sociale media, maar ik vind de interne communicatie en de standaard communicatiemiddelen op dit moment belangrijker.” De opdrachtgever bepaalt de prioriteit, maar ik probeer